Sunday, December 19, 2010

tips menguruskan badan

assalamualaikummm . wahhh aku kegedikan harini nak share tips kurus kan bdn konon . padahal aku tak kurus kurus jugakk . tetap mcm tonggg . tayar spare part 2-3 biji . euwwwww ! tapi takpeee , bedasarkan pengalaman saya yg tak seberapa nihh . mari kita bersama sama berkongsi yaaa . SHARING IS CARING bab kata orangg putihhhh naaaa .

pertama : kurangkan makan
haaaa ! yang nihh aku selalu buat . haha . bukan sebab tabiat . tapi sbb takdek makanan pon kat rumah aku ni . yelahh mama aku kann sibuk berniaga kat kdai makan die tuhh . sooo , kalau nak mkn kne pergi kedai . aku nihh da lahh malas nak kua rumahhh . kalau kua hang outt tuu rajin lahh haha . so , aku tggu jee adik aku bwk balik mknan kat akuu . mcm puteri pulakk . bukann selalu ponn . skali sehari jee . kalau die mls , die suruh lahh aku masak . aku masak ponn skali sehari jugakk . korangg igt al\ku rajin sgt kee smpai nak masak 2-3 kali sehari . membazir gas masak jee tahu takk . kite kne berjimat yeee . org mls mmg bagi alasan mcm ni tahuuu . haha

kedua : fullfill your day with mengadap mnde mnde yg akan buat korang kusyuk sampai lupa nak mkn .
sebagai contohhh ,facebook . bile tengahh huuuhaaa huuuhhaaaa kat wall tu kannnn , sampai gelakk begolek golekkk jatuhh jatuhh katil . mcm biase buat jee ngn mber mber aku . haha . soo , korangg mesti tak sedar mnde kannn . sedar sedarr dahh petangg , dahh magrib . tak mkn ponn siangg tadi . mkn mlm jelahhhh . ade kiornag kisahh ? takk kannn . haha . baguss . bole kurus mcm nihhh .
tapi bagi akuu, blogging lagi best haha . yelahhh kite bole bace crita crita orangg . berkongsi maklumat tgk tgk gambr minah minah cunggg , ambil tips kecantikan lahh mcm mcm lahhh .lagi best . bile lagi best , lagi syok , bile lagi syokkk lagilahhh kite lupe akan perut kita yg tgh dok main lagu justin bieber tuhhh . hahaha . ape kaitannyee ? suke hati aku lahhhh . -,-

ketiga : exercise
tuan tuan dan puan puan kakak kakak abang abang makcik makcik pakcik pakcik senaman amat pentingg ye dalam kehidupan seharin . dengan bersenam kita dapat mengurangkan lemak diperut pinggul dan di tempat tempat yang spatutunya yaa . kite jugak dapat menghindarkan diri kita daripada diserang oleh penyakit berbahaya seperti sakit jantunggg dan obesiti . sesiapa yg mengalami penyakit seperti ini , janganlahh nak duduk goyang kaki jee kat umah tuuu . pergilahh bersenam demi menjamin kesihatan yg baik . amboihhhh , galok nak buat karangan lahh aku nihhh . karangan cikgu suruh buat tak siap siap lagi . haaaaaaaaa , care aku excersice senang jeee . 2 kali seminggu , sekali seminggu pon bole buat . haha . pada hujung minggu atau tgh tgh minggu , rajin rajin kann lahh diri anda untu hangout di mall mall yang berdekatan . knapa ? sebab bole jumpe mber mber lahh wehh , bole datingg hahah . takdoklahh sumbakk dokk rumohhh . pahamm ? at the same time kite juga bole membakar lemak yee dgn cara turun naik bangunan . mmg ituu favourite remaja remaja zaman skrg . lalu tempat same jee . taktahu lahh mnde motif .haha . nak kuruskan badan kot . and lagi satuu , ulang alik dari mega ke ecm , dari ecm ke mega . haaaaa confirm 95.99% lemak korangg akan terbakarr bushhhhhhhh ! wahh gituuu bunyi terbakar . hahah


p/s: tipss kat atas tuuuu , yang diamalkan olehh aku . ada yg bagus untuk diamalkan dan ada yg tak . terpulang lahh kepada korang . nak ikot sikit sikit pon bole . tapi jgn ikot byk byk , tak elok untuk kesihatan tahuuuu . renung renungkannn !:) adiosssss !

No comments:

Post a Comment