Friday, July 8, 2011

kasut oh kasut

assalamualaikum . hello my dearest friends . today , i'm gonna talk about SHOES . i say it again , SHOES . SHOES ? what kind of shoes , i know you are asking that question . and my answer is , HIGH HEELS . what's that ? is that an elephant ? hahah . funny !
look at the picture above . that's what we call HIGH HEELS . wahhh , really high right ? 
 
sorry semua , mesti korang meluat kan bace entry aku yg menggunakan english yang talk betul ni kan ? kau meluat ? ada aku kisah . semalam aku telah menghadiri seminar bahasa inggeris yang dianjurkan oleh universiti malaysia terengganu . dalam seminar tu , akak penceramah tu ckp , bahasa inggeris sangat penting pada masa ini untuk memohon pekerjaan , kalau tak pandai nak ckp bahasa inggeris , jgn mimpi lahh peluang pekerjaan korang akan cerah . and dia jugak ckp , we must practise english everyday . we must be confident when speak in english . jangan kisah apa orang nak ckp pon . kesimpulannya , english is very important !
 
okayyy , hello everyone , let's back to the topic . harini aku bukan nak ckp pasal kasut kegemaran aku , pasal kasut yg terhangat di pasaran , pasal kasut yg hantu kak limah pakai , atau apa apa sahaja lahh . tidak ! no ! semua tu salah . hari ini , aku nak share sikit pasal tips yang aku dapat , dari berita harian . 
 
aku tahu ramai girls yang kat luar sana , really creazy about heels . nak nak kalau jenis yang tak cukup ketinggian mcm aku ni . sangat sangat memerlukan high heels untuk berdiri sama tinggi dgn orang lain . betol kan gadis gadis comel sekalian ?   haha . kat sini aku ada beberapa tips untuk memilih kasut bertumit tinggi 

panduan memilih kaasut tumit tinggi (high heels)
 
 - seeloknya tumit tinggi tidak melebihi 2 inci (5cm) memandangkan tumit mampu memberi impak jangka masa yang panjang terhadap tulang , dan posture tulang 
-tumit terlalu tinggi membuatkan kaki seolah olah menjunam . ia menyebabkan pemakai berasa penat ketika berdisri atau berjalan terlalu lama kerana terpaksa menahan berat badan .

-jika kasut bertumit rendah tidak mampu menyuntik keyakinan kpada diri , cuba beralih kpada wedges . ia mampu membuatkan anda nampak tinggi , wedges juga memberikan keselesaan mendatar kepada pemakainya

koranggg , dah tahu kann cara cara nak pilih high heels . janganlah menyiksa kaki korang demi kecantikan , kalau luar cantik , diri siksa , tak guna jugak sayang oi . aku ada lagi 1 tips tambahan :
 
panduan memilih kasut
beli kasut baru ketika hari menjelang petang . ini kerana otot di kaki waktu itu mengembang .sehingga membentuk keadaan fizikal kaki mirip dgn keadaan otot yang berkontraksi ketika bersukan
 
-sarungkan kedua dua kasut pada kaki . pastikan keseluruhan kasut tidak terasa ketat . berjalan , melompat dan membongkok ketika mencuba kasut baru bagi menilai sama ada ia boleh memberi keselesaan kepada kaki .
 
-pilih kasut yang tidak 'menggigit' bahagian ibu jari kaki .
 
begitulah sedikit sebanyak tips yang dapat dikongsikan bersama sama kawan kawan sekalian . panduan telah diberikan , terpulanglah kepada anda bagi menentukan yang terbaik . sekian .

No comments:

Post a Comment